Zobacz teraz nasze bestsellery! Dołącz do szkoleń!

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to konieczność, jeżeli chcesz, aby Twoja strona wyświetlała się na pierwszej karcie Google. Bo jeśli jej tam nie ma, Twój biznes nie istnieje w Internecie. Jeśli Twoja strona lub sklep internetowy wyświetla się na drugiej, trzeciej lub dalszej stronie wyników, jest małe prawdopodobieństwo, że Twój potencjalny Klient Cię tam znajdzie. Internauci klikają głównie pierwsze 3, 5, 10 wyników, czyli tzw. TOP3, TOP5, TOP 10, wyświetlających się na pierwszej karcie Google. Czym jest pozycjonowanie stron i jak zwiększyć Twoją widoczność w Google? Czy warto inwestować w pozycjonowanie strony w Google?

Co to jest pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarce internetowej zwiększa widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jest to działanie polegające na podniesieniu pozycji strony internetowej jak najwyżej (najlepiej do TOP 10) w wynikach Google. Oznacza to widoczność w wyszukiwarce w wynikach organicznych, czyli niepłatnych, dzięki czemu ludzie trafiają na Twoją stronę. W naszych czasach skuteczne pozycjonowanie stron to czynność niezbędna, jeśli chodzi o marketing, sprzedaż i możliwość znalezienia klientów w Internecie. 

Wyniki wyszukiwania Google – czym są?

Korzystając z przeglądarki, wpisujemy w wyszukiwarkę Google słowa, które prowadzą nas do różnych stron z bazy Google. Nasze hasła to tak zwane słowa kluczowe, które kierują nas w odpowiednie rejony Internetu. Oczywiście są też inne przeglądarki stron www, ale 97% użytkowników w Polsce korzysta właśnie z Google, dlatego omówimy tu pozycjonowanie w Google

Przykład: Po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę otrzymujemy listę najbardziej trafnych wyników według wyszukiwarki. Na przykład, wpisując słowa takie jak „lodówka” pojawia nam się poniższy wynik:

Kolejność stron w wynikach wyszukiwania

Jest ona ustalana przez programy komputerowe Google (tzw. Google Boots, roboty Google), które – tworząc swój ranking – biorą pod uwagę mnóstwo czynników, by wyświetlić listę stron „od najlepiej dopasowanych do zapytania do najgorzej dopasowanych do zapytania”. To, w którym miejscu na liście wyników znajduje się strona, zależy od kosztów poniesionych na reklamę i od tego, jak jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Rodzaje wyników wyszukiwania

Są dwa rodzaje wyników wyszukiwania w Google:

  • wyniki płatne (z reklamy)
  • wyniki bezpłatne (inaczej: wyniki naturalne, wyniki organiczne)

Płatne wyniki wyszukiwania

Pierwsze wyniki w Google to zazwyczaj wyniki płatne (reklama Google Ads). Jak widzimy na powyższej grafice, są one oznaczone małą czcionką jako „reklama” . Część użytkowników Internetu nie zauważa tego napisu i nie zdaje sobie również sprawy, że klika w wyniki płatne, które mogą (lecz nie muszą)  kierować do stron, odpowiadających najlepiej na ich zapytania. Cześć użytkowników, zdających sobie sprawę z tego, że to reklamy, celowo je omija i klika w wyniki, które są niżej.

Bezpłatne wyniki wyszukiwani (tzw. wyniki organiczne)

Te kolejne już wyniki „organiczne”, czyli niepochodzące z reklamy. Najwięcej kliknięć zbierają pozycje w TOP 3. Strona, która jest na 1 miejscu na liście, zgarnia aż 30% wejść. Rzadko kto zagląda na drugą kartę w wyszukiwarce, natomiast pozycje na dalszych kartach odwiedza tylko ułamek procenta najbardziej wytrwałych internautów. W praktyce te strony są „niewidoczne” dla użytkowników. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych – aby Twoja strona nie przepadła w czeluściach Internetu, aby Twoi klienci łatwo Cię znaleźli i kupili produkty/usługi od Ciebie, a nie od konkurencji. 

Jak działa wyszukiwarka Google?

Kolejność wyświetlania się stron w wynikach wyszukiwania nie jest przypadkowa. Google nie pokazuje nam całego dostępnego Internetu, tylko indeks stron www, które zostały odnalezione i zaindeksowane przez roboty sieciowe. Jak to działa?

  • Googleboty czyli roboty sieciowe przeczesują Internet i poszukują nowych lub zaktualizowanych stron internetowych.
  • Na podstawie informacji zwrotnych od botów tworzony jest zbiór czyli indeks stron www.
  • Algorytmy Google porządkuję zebrane wyniki.
  • Do TOP 10 Google trafiają strony www, które zostały uznane za najtrafniejsze dla danego zapytania.

Dlatego właśnie tak istotne jest pozycjonowanie Google (potocznie: pozycjonowanie stron seo), które może wprowadzić Twoją stronę na pierwszą kartę wyników wyszukiwania – do TOP 10.

Algorytmy Google – czym są?

Oprócz pracowników Google nikt dokładnie nie wie, jak działają algorytmy Google porządkujące TOP 10. Google traktuje tę wiedzę jako swoją tajemnicę, ale częściowo dzieli się z użytkownikami listą czynników, które wpływają na pozycję strony. Do najważniejszych czynników należy autorytet witryny, na który wpływają:

  • nasycenie treści słowami kluczowymi
  • historia danej strony
  • długość i jakość treści
  • prędkość ładowania strony
  • responsywność – wygląd i funkcjonalność na urządzeniach mobilnych
  • architektura strony
  • liczba linków (linkowanie wewnętrzne i backlinki)
  • czas spędzony na stronie przez użytkowników
  • social media
  • i wiele innych czynników

Algorytmy Google co jakiś czas się zmieniają, dlatego nawet jeśli znajdziemy się w TOP-10, to nie jest to pozycja osiągnięta raz na zawsze. Poza tym innych przedsiębiorców również interesuje pozycjonowanie w Internecie swoich stron tak, aby wyprzedzić konkurencję. Dlatego pozycjonowanie strony w Google to proces – nie wystarczy wypozycjonować stronę raz, należy na bieżąco zapoznawać się ze zmianami i optymalizować domenę pod kątem pozycjonowania.

Skuteczne pozycjonowanie

Skuteczne pozycjonowanie stron jest niezbędne, aby nasza strona znalazła się wysoko w rankingu Google. Pozycjonowanie stron wymaga naprawdę wielu działań i zależy od wielu czynników, które narzuca… Google i internauci (tak, internauci! Ale o tym, w kolejnych odcinkach). Jak pozycjonować stronę? Inaczej będziemy pozycjonować biznesy lokalne (pozycjonowanie lokalne), a inaczej sklepy internetowe działające na terenie całej Polski (pozycjonowanie szerokie). Jednak pomimo różnic w obydwu przypadkach, proces będzie przebiegał podobnie. Najważniejsze, o co musimy zadbać, to SEO, czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki, treści oraz linki (tzw. link building).

 

SEO + TREŚCI + LINKI = WYSOKA POZYCJA W GOOGLE

SEO czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek

Optymalizacja strony pod kątem SEO to dostosowanie się do wytycznych Google pod względem technicznym i jakościowym. Wytycznych tych jest bardzo wiele. Część z nich jest jawna, natomiast nie wszystkie, jak również nie jest do końca znana ich waga w ocenianiu strony i wyznaczaniu jej miejsca w rankingu. Koniecznie trzeba zadbać o układ strony pod kątem technicznym oraz wizualnym, już na poziomie kodu HTML. Równie ważny jest wygląd strony na smartfonie czy tablecie. Istotną częścią SEO jest struktura witryny oraz poszczególnych treści. Sam content (teksty, grafiki) to za mało – ważna jest jego optymalizacja SEO, czyli – np. w przypadku artykułu: 

  • przejrzysty podział treści (tytuł, lead, akapity, paragrafy, wypunktowania, wyróżnienia)
  • zawartość słów kluczowych w treściach
  • optymalizacja nagłówków (h1, h2, h3, h4, h5, h6) i optymalizacja grafik
  • linkowanie

Dokładnych wytycznych dotyczących tego, co należy w stronie poprawić, by uzyskała lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, dostarczy nam tylko i wyłącznie profesjonalny audyt SEO. Jest to dokument wskazujący wszystkie błędy i niedociągnięcia na Twojej stronie i informacje o zmianach, jakie należy wdrożyć, aby Google oceniło ją wyżej i  zaindeksowało ją jak najwyżej w wynikach.

Kontent czyli treści na stronie internetowej

 Optymalizacja techniczna strony to jedna strona medalu. Drugą stroną są treści. Powinny być one unikalne i dobrze przygotowane jakościowo. Mówi się, że Content is a king i jest w tym 100% racji. Należy pamiętać, że Google stara się różnicować treści w wynikach TOP 10, dlatego skopiowanie treści z innych stron, które już mają wysoką pozycję jest bardzo złym rozwiązaniem. Warto skupić się na:

  • budowaniu oryginalnych treści pod kątem słów kluczowych
  • bogatej zawartości merytorycznej, która przyciągnie użytkowników
  • lekkości tekstu, który powinien dobrze się czytać

Badania pokazują, że krótkie treści są chętniej wybierane przez użytkowników smartfonów, jednak – w przypadku tekstów o objętości mniejszej od 2200 znaków, roboty Google mają problem ze zrozumieniem zawartości strony. Spowoduje to jej niższą pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Ponadto tak krótkie treści rzadko kiedy wyczerpują temat, więc dla osób, które chcą poczytać, nie są wystarczające. Dlatego każdorazowo warto rozważyć grupę docelową, do której kierujemy naszą ofertę i znaleźć złoty środek lub… techniczne rozwiązanie, które zniweluje problem. I oczywiście trzeba pamiętać o optymalizacji tekstów pod kątem SEO, ponieważ content nie jest przygotowywany tylko dla użytkowników, ale również dla botów Google. Optymalizacja SEO to zestaw działań, dzięki którym roboty Google są w stanie rozpoznać zawartość strony, ocenić ją i zindeksować ją w odpowiednim miejscu.

Linkowanie stron czyli link building

Rozróżniamy wiele różnych linków, które możemy użyć na stronach w celu podniesienia pozycji strony w Internecie. Są to między innymi:

  • linki wewnętrzne, prowadzące do innych treści na naszych stronach
  • linki zewnętrzne, prowadzące do innych stron
  • linki umieszczone na innych stronach, prowadzące do naszej strony.

Jeżeli nasza strona ma wiele linków prowadzących do niej jest, to sygnał dla googlebotów, że jest ona jakościowa, a treści są popularne i wartościowe. Natomiast sztuczne linkowanie (tzw. kupowanie linków) może się skończyć ukaraniem nas przez Google i zrzuceniem naszej strony na dalsze wyniki w wyszukiwarce (nawet poza pierwszą setkę). Dlatego – nie warto iść na skróty. Linkować należy ostrożnie, z umiarem i sensem.

Pozycjonowanie stron – cennik

Pozycjonowanie www to dążenie do tego, aby wszystkie elementy, mające wpływ na pozycję strony w wynikach Google uległy poprawie. Należy pamiętać, że wszystkie czynniki wpływające na pozycjonowanie stron w Internecie, w tym najważniejsze – SEO, treści oraz linki są ze sobą ściśle powiązane, dlatego też żaden element nie powinien zostać zaniedbany. Optymalizacja i pozycjonowanie idą w parze, tak po prostu jest. Wiele firm oferuje usługi pozycjonowania różnej jakości – od bardzo wysokiej do bardzo niskiej. Nie zawsze wysokie ceny pozycjonowania oznaczają usługę na najwyższym poziomie, ale – można być raczej pewnym, że – tanie pozycjonowanie to mit.  Dlaczego? Choćby dlatego, że pozycjonowanie www wymaga pracy zespołu specjalistów, takich jak:

  • programista (webmaster, architekt stron www)
  • copywriter
  • grafik
  • pozycjoner – specjalista SEO

Praca ekspertów kosztuje, ale daje gwarancję sukcesu.

Od czego jeszcze zależy cena za pozycjonowanie?

Koszty pozycjonowania strony zależą od w dużej mierze od Twojego budżetu w zestawieniu z budżetem konkurencji. Pamiętaj, jeśli agencja SEO nie chce podać nawet orientacyjnego czasu, kiedy pozycjonowanie stron w Google może przynieść pierwsze efekty, może to oznaczać, że pracujesz z amatorami. Nie oszczędzasz w ten sposób, lecz tracisz czas i pieniądze. To, ile kosztuje pozycjonowanie strony, zależy od:

  • wielkości strony
  • ilości rzeczy do poprawy
  • aktualnego miejsca w rankingu w zestawieniu z konkurencją
  • celu, jaki chcesz osiągnąć
  • czasu, w jakim chcesz to uzyskać

Im większa witryna, im większa konkurencja, im bardziej konkurencyjna branża, im bardziej zaniedbana strona, tym będzie drożej. Im mniejsza strona czy sklep internetowy, im lepszy wyjściowy stan techniczny, im lepsze aktualne treści, tym – po prostu – mniej rzeczy będzie do zrobienia i dlatego będzie taniej. Gdy wybierasz usługę pozycjonowanie stron, cena jest ustalana indywidualnie w zależności od powyższych czynników.

Pozycjonowanie stron Google – czy warto?

Skuteczne pozycjonowanie strony daje Ci gwarancję, że więcej Twoich potencjalnych klientów trafi na Twoją stronę i zrobi na niej zakupy. Możesz zawsze wybrać odpłatne promowanie strony w Google, czyli reklamę w Google Ads. Ale pomyśl, co się stanie, gdy skończy Ci się budżet na reklamę? Zostaniesz z niczym, w miejscu, w którym byłeś np. 3 lata temu. Gdy jednak pozycjonowanie strony internetowej wykona dobra firma, to nawet gdy wyłączysz reklamy będziesz wciąż wysoko w Google. Należy przy tym pamiętać, że pozycjonowanie strony to nieustający proces (tworzenie nowych treści, zaznajamianie się z wytycznymi Google w tym zakresie, praca z kodem witryny i inne) – must have każdego przedsiębiorcy, który chce sprzedawać więcej w Internecie.

Google pozycjonowanie strony – usługi

Jeżeli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem strony internetowej, skontaktuj się z nami: sukcesdlafirm@gmail.com. Nie ma znaczenia, w jakim mieście mieszkasz czy masz firmę. Pracujemy zdalnie, komunikujemy się z Tobą mailowo lub na telekonferencjach, ustalamy plan działania i budżet, raportujemy sukcesy, bo tylko sukcesy nas interesują. Obsługujemy:

  • pozycjonowanie stron Warszawa
  • pozycjonowanie stron Warszawa
  • pozycjonowanie stron Toruń
  • pozycjonowanie stron Wrocław
  • pozycjonowanie stron Poznań
  • pozycjonowanie Lublin
  • pozycjonowanie Kraków
  • pozycjonowanie Bydgoszcz
  • pozycjonowanie Szczecin
  • pozycjonowanie Śląsk
  • pozycjonowanie Katowice
  • pozycjonowanie stron Lublin
  • pozycjonowanie stron www Warszawa (pozycjonowanie Warszawa)
  • pozycjonowanie Poznań
  • pozycjonowanie Toruń
  • pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk

…i wiele innych lokalizacji

Możemy dla Ciebie przeprowadzić audyt SEO, stworzyć zoptymalizowane teksty SEO (zobacz na naszej stronie przykłady naszych tekstów pod SEO i na stronie jednego z naszych klientów), wykonać optymalizację techniczną i zapewnić bezpieczne linkowanie. Pracujemy z najlepszymi webmasterami, grafikami, copywriterami i specjalistami SEO. Aby otrzymać bezpłatną i niezobowiązującą wycenę, wystarczy, że wyślesz nam maila z prośbą o wycenę i adres swojej strony. My zajmiemy się resztą.

10 gotowych tematów na blog

darmowy poradnik

Bez względu na to, w jakiej branży działasz, z tym poradnikiem łatwo stworzysz wartościowy tekst na blog, który przyciągnie na Twoją stronę klientów!

Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać.
Walt Disney
x

Pliki Cookies

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies, aby dostosować treści do Państwa preferencji oraz optymalizować działanie serwisu. Klikając "Akceptuję Cookies", wyrażają Państwo zgodę na użycie wszystkich rodzajów plików cookies.