Copywriter to specjalista, który tworzy teksty na zamówienie. Nie zastanawiaj się więc, czy przygotowywać artykuły czy zamówić usługi copywriterskie. Skuteczne opisy produktów i usług – to jest to, czego potrzebujesz, by sprzedawać więcej. Teksty SEO na strony internetowe, czyli teksty pozycjonujące, zapewniające wysoką pozycję w gogle to Twój cel, bo przecież Twój klient musi Cię znaleźć! Próbujesz pisać sam, ale nie idzie… Wysyłasz więc zapytania do kilku copywriterów i otrzymujesz różne wyceny. Pierwsza myśl, biorę tańszego! Nie daj się nabrać, tanio nie znaczy dobrze. Dowiedz się, za co płacisz copywriterowi. Sprawdź!
Cennik – teksty, copywriter
Ile kosztuje tekst? To podstawowe pytanie, które klient zadaje copywriterowi. Rozbieżność cen i konkurencja jest duża, ponieważ usługi copywriterskie oferują agencje content marketingu, copywriterzy freelanserzy oraz pseudo‑copywriterzy, piszący słabe teksty za śmieciowe stawki. Jednak klient, który otrzymuje różne wyceny, często skłania się ku opcji pozornie najtańszej. Czasem dlatego, że nie wie, za co tak naprawdę płaci copywriterowi i sądzi, że wycena jest zawyżona. Czy słusznie?
Co robi copywriter?
Wiele osób sądzi, że copywriter tylko pisze i to na kolanie. Dlaczego więc trzeba za to „aż tyle” zapłacić? Dlaczego nie wybrać tego, który jest „tańszy”? Dlatego, że profesjonalny copywriter wykona usługę lepiej, czyli tak, że tekst spowoduje wzrost sprzedaży u Ciebie. I wcale te usługi nie będą tożsame.
Praca copywritera – na czym polega?
Dowiedz się, co wchodzi w skład usługi copywriterskiej u mnie. Wiesz, za co płacisz:
- ustalam z klientem: temat, cel i gatunek tekstu (np. teksty SEO na stronę internetową, teksty produktowe, opisy kategorii, opisy produktów, teksty marketingowe, teksty natywne, informacje prasowe, teksty do newslettera, wywiad, slogan, reklama itp.), objętość tekstu i termin realizacji
- określam wraz z klientem grupę docelową czyli adresata tekstu – od tego zależy, JAK piszemy
- pozyskuję kluczowe informacje na temat produktu, usługi, tematu (od zleceniodawcy oraz samodzielnie docieram do wiarygodnej wiedzy)
- skrupulatnie sprawdzam, jak podobne produkty sprzedaje konkurencja, żeby napisać lepiej niż oni
- w przypadku tworzenia stron www od zera, proponuję podział treści, nazwy zakładek i skuteczne rozwiązania SEO
- w przypadku przeróbek istniejącej strony www, wykonuję audyt treści (sprawdzam, jak treś
ci są pogrupowane, czy są w nich błędy itp.), audyt SEO, przedstawiam propozycje, jak można ulepszyć stronę. Audyt strony www jest usługą dodatkowo płatną. - znajduję kreatywny pomysł na tekst
- dobieram optymalnie: tytuł, śródtytuły (nagłówki H1, H2…) i słowa kluczowe, by tekst zapewnił skuteczne pozycjonowanie stron www
i dopiero wówczas:
- … zaczynam pisanie tekstów
- przedstawiam treści do akceptacji
- w przypadku ewentualnych uwag czy sugestii klienta, modyfikuję treści.
Teksty na zamówienie
Do realizacji zlecenia, na które składają się etapy pracy copywritera opisane wyżej, zabieram się po zaakceptowaniu przez klienta wyceny. W przypadku większych zamówień, proszę o zaliczkę. Stali klienci mają u mnie zniżki. Teraz już wiesz, za co płacisz dobremu copywriterowi i jak powstaje skuteczny tekst, który sprzedaje Twój produkt lub usługę, budzi sympatię klientów i skupia społeczność wokół marki.
Tanie teksty, skuteczne teksty?
Na koniec pytanie – jak będzie taniej i co możesz zrobić:
Opcja 1:
- Zapłacić tanio za tekst, który finalnie nie spełnia Twoich oczekiwań, nie działa na klienta?
- Stracić kilka miesięcy, by się o tym przekonać, zamiast czerpać zyski ze sprzedaży?
- Zapłacić ponownie innemu copywriterowi za skuteczny tekst?
Opcja 2:
Od razu wybrać profesjonalnego copywritera z doświadczeniem, który oferuje:
- skuteczne teksty
- doradztwo biznesowe
- pozycjonowanie stron www i optymalizację SEO
- terminowość
- uczciwe podejście do klienta.
Jeśli taki standard usługi Cię interesuje, jesteś we właściwym miejscu!